dot

rozhlas.sk

rozhlas.sk
Dnes je 01. 05. 2017

vyhľadávanie:

Cestovanie do Egypta MZV neodporúča

Peter Valovič, cs

01. 02. 2011, 07:00

Slovenský rezort zahraničia zvýšil stupeň výstrahy a našim občanom už neodporúča cestovať do Egypta. Cestovné kancelárie zatiaľ svojich klientov z letovísk nesťahujú, lety naplánované na 5. a 12. februára však zrušili.

Najvyšší stupeň výstrahy "Necestovať do Egypta" prišiel podľa rezortu diplomacie ako reakcia na zhoršujúcu sa situáciu v Egypte. Hovorca Ľuboš Schwarzbacher: "Tým občanom, ktorí sú v krajine, odporúčame, aby kontaktovali náš zastupiteľský úrad v Káhire. Na zastupiteľskom úrade kompletizujeme zoznam ľudí, ktorí by o takýto transport prejavili záujem."

Počet Slovákov v Egypte MZV SR nevie odhadnúť, keďže sú tam nielen klienti CK a nie každý sa registruje na registračnom formulári MZV SR. Ľuboš Schwarzbacher: "Preto by som aj chcel našim občanom pripomenúť, ak majú známych alebo rodinných príslušníkov v krajine, aby za nich vyplnili tento registračný formulár, aby sme mali lepší prehľad o tom, koľko ľudí a kde máme."

Podľa pracovníkov CK je situácia v meste Hurghada pokojná. Klientov z destinácie nateraz nesťahujú. Júlia Pilátová z Medina Tours: "Zatiaľ to vyzerá tak, že svoj zájazd dokončia, pretože v Hurghade nie sú nepokoje. Uvidíme, ako sa situácia vyvinie. Ak by to bolo nevyhnutné, určite ich vrátime naspäť v záujme ich bezpečnosti."

Ďalšie odlety nateraz CK zrušila rovnako ako CK Kartago Tours. Silvia Ladvenicová: "Rozhodli sme sa zrušiť najbližšie lety do tejto destinácie, t.j. 5. a 12. februára."

V prípade, že sa klient rozhodne zvážiť svoju cestu v týchto dňoch, má podľa Stanislava Macka z Asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr tri možnosti - posunúť odchod na neskorší termín, zmeniť destináciu zájazdu, príp. požiadať o vrátenie peňazí. Stanislav Macko: "Prvá možnosť - neskorší termín, druhá možnosť - vybrať si inú destináciu v katalógu príslušnej cestovnej kancelárie. Keď ani jedna nebude klientovi vyhovovať a klient bude chcieť vrátiť peniaze, situácia sa tým vyjadrením MZV SR stala poistnou udalosťou, tzn. nastúpi konanie s príslušnou poisťovňou, ak klient mal uzavretú komplexnú zmluvu o poistení zájazdu. Pokiaľ nemal, nastupuje konanie s CK, u ktorej zruší zmluvu o zájazde a požiada o vrátenie peňazí."

facebook Zdieľaj na Facebooku

komentar pridaj komentár k článku

tlac formát pre tlač

Úprava a šírenie publikovaných materiálov bez súhlasu Slovenského rozhlasu nie je dovolené.

Slovenský rozhlas využíva agentúrne spravodajstvo TASR. Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a audiospráv zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona.

Práve vysielame

Rádio Slovensko

Rádio Regina BA

Rádio Regina BB

Rádio Regina KE

Rádio Devín

Rádio Patria

Media SRo
mamtalent.sk